نمک تصفیه و غنی شده با آهن در ایران تولید می‌شود
به گزارش واحد تامین خبر یزدفردا :در صورت صدور مجوز برای تولید نمک تصفیه و غنی شده با آهن در ماه آینده، انتظار می‌رود تا پایان سال جاری این نمک وارد بازار شود.

پرویز عبادی ، مدیر توسعه و تحقیقات شرکت تولید کننده نمک تصفیه شده در گفت و گو با خبرگزاری ایانا از اقدام این شرکت برای دریافت مجوز تولید 3 نمک معمولی تصفیه شده که با آهن، روی و کلسیم غنی شده‌اند خبر داد.

وی با اشاره به این که 3 نمک مذکور به نام خود او ثبت اختراع شده‌اند عنوان کرد: نمک غنی شده با آهن مورد تایید دانشگاههای کانادا است و به منظور درمان کم‌خونی استفاده می‌شود، ضمن این که ترکیب آلی آهن موجود در آن فاقد عوارض جانبی و همچنین بوی نامطبوع قرصهای آهن است.

عبادی ادامه داد: 40 درصد جمعیت ایران با مشکلات ناشی از کمبود آهن روبرو هستند، به گونه‌ای که براساس تحقیقات انجام شده از هر 10 نفر زن، 9 نفر کمبود آهن دارند و انتظار می‌رود این نمک بتواند جایگزین مناسبی برای برخی از قرصهای آهن باشد.

وی با تاکید بر قیمت مناسب این نمک‌ها اظهار داشت: نمک غنی‌شده با روی به منظور افزایش سیستم ایمنی بدن و پیشگیری از انواع بیماری‌ها مصرف می‌شود و میزان روی موجود در آن به اندازه‌ای است که نیاز روزانه بدن به این ماده را تامین می‌کند، اما در صورت مصرف بیش از حد نمک به بدن آسیبی نمی‌رساند.

وی ادامه داد: نمک غنی شده با کلسیم،‌حاوی کلسیم، سدیم و پتاسیم است و با مصرف آن می‌توان علاوه بر درمان چاقی کاذب و جلوگیری از افزایش فشار خون سکته‌های قلبی و مغزی، پوکی استخوان را نیز کاهش داد.

بنا به اظهارات عبادی در حال حاضر برای دریافت مجوز تولید این 3 نوع نمک اقدام شده است و انتظار می‌رود تا ماه آینده تولید نمک غنی شده با آهن شروع و 600 ریال بیش از قیمت نمک‌های معممولی به بازار عرضه شود.

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا